SIS standard för kundkontakter

Telekomidag skriver att Boverket utökar sitt samarbete med TDC:

Det befintliga avtalet mellan Boverket och TDC förlängs med två år. I samband med det utökas avtalet till att också omfatta all trafik, både fast och mobil telefoni samt datatrafik

Via SCCF hittar jag en nyhet om att kundkontakter ska få en SIS-standard:

Nu finns en europeisk standard för hur man skapar kvalitet i mötet mellan kund och kundkontaktcenter. Standarden som finns tillgänglig hos SIS, Swedish Standards Institute är ett stöd för alla som arbetar med in- eller utgående kundkontakter.

Annonser

Etiketter: ,

Ett svar to “SIS standard för kundkontakter”

  1. ConnyT Says:

    Det skall även hållas ett möte i Gbg under våren om detta (standarden).

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: